Przejdź do treści głównej

Zmiany w Google Ad Grants – co należy wiedzieć?

autor(ka): TechSoup Polska
2018-02-27, 17:33
pixabay.com, CC0 Public Domain
Program Google Ad Grants zapewnia zakwalifikowanym organizacjom możliwość prowadzenia kampanii reklamowych z wykorzystaniem platformy AdWords. Zapoznaj się ze zmianami wprowadzonymi 1 stycznia tego roku i dziel się swoją misją z jeszcze większą grupą odbiorców.

Program Google Ad Grants zapewnia zakwalifikowanym organizacjom dostęp do bezpłatnej reklamy z wykorzystaniem platformy AdWords. Dzięki wsparciu Google, organizacje mogą wykorzystać 10 000$ miesięcznie na dotarcie do nowych osób oraz dzielenie się swoją misją.

Google co jakiś czas wprowadza zmiany do programu, aby upewnić się, że reklamy tworzone w ramach programu Google Ad Grants osiągają zamierzone rezultaty, odpowiadają na potrzeby odbiorców i reprezentują odpowiednią jakość.

W połowie grudnia 2017 Google ogłosił nadchodzące zmiany w polityce programu Ad Grants. Użytkownicy otrzymali wiadomość informującą o podniesieniu stawki z 2$ przy włączeniu strategii „maksymalizacji liczby konwersacji”, oraz zaktualizowaniu przez Google polityki Ad Grants. Zmiany obowiązują od 1 stycznia 2018.

 

Wprowadzone zmiany

O ile zwiększenie pułapu stawki jest rzeczą pozytywną, o tyle pozostałe zmiany wywołały wśród użytkowników lekkie zamieszanie.

Zmiany zostały podzielone na cztery główne kategorie: Warunki korzystania z programu Google Ad Grants, Kampanie odzwierciedlające misje, Zasady dotyczące witryn, Zasady zarządzania kontem.

Warunki korzystania z programu Google Ad Grants

W tym punkcie Google podkreśla, że do programu nie zostaną zakwalifikowane organizacje, które:

  1. W jakikolwiek sposób praktykują dyskryminację;
  2. Promują nienawiść, nietolerancję, dyskryminację lub przemoc;
  3. Promują niechęć i nieprzyjazne nastawienie wobec grup podlegających ochronie (czyli grup, które za względu na swoje cechy mogą stać się obiektem dyskryminacji bądź marginalizacji).

Informacja ta potwierdza stanowisko Google, zgodnie z którym organizacje korzystające z Ad Grants muszą działać wyłącznie w celach dobroczynnych. Konta naruszające warunki korzystania z programu zostaną automatycznie zawieszone bez ostrzeżenia.

Kampanie odzwierciedlające misje

Wszystkie reklamy uruchomione w ramach Google Ad Grants muszą być zgodne z misją oraz celami organizacji, a także mieć ustawione słowa kluczowe im odpowiadające.

Zgodnie z nowymi zasadami organizacje nie mogą używać:

  1. Słów markowych należących do innej jednostki (np. nazw innych firm lub organizacji, gazet/internetowych portali informacyjnych nie będących własnością organizacji);
  2. Słów kluczowych składających się z jednego wyrazu, z wyjątkiem słów określających markę (np. nazwa własnej organizacji), znanych nazw problemów zdrowotnych oraz małej liczby słów uznanych za wyjątki (wymienionych tutaj);
  3. Zbyt ogólnych słów kluczowych (np. „bezpłatne filmy”, „książki elektroniczne”, „wiadomości dnia”, nazw miejsc, wydarzeń historycznych lub nazwisk ludzi zapisanych na kartach historii);
  4. Słów kluczowych o wyniku jakości wynoszącym dwa lub mniej.

Wynik jakości odnosi się do trafności słów kluczowych do reklam w danej kampanii, do której są przypisane. Przykładowo, jeśli jedna z kampanii promuje konferencję lub inne wydarzenie, słowa kluczowe muszę być związane z tym tematem. Jeśli nie będą, istnieje duże ryzyko uzyskania niskiego Wyniku jakości.

Zasady dotyczące witryn

Zmiana dotyczy witryn internetowych, do których użytkownicy przekierowywani są po kliknięciu w reklamę organizacji. Domena przed dodaniem jej do naszej reklamy musi zostać zatwierdzona w trakcie rejestracji do programu Ad Grants.

Strony zatwierdzone i wykorzystane w reklamach:

  1. Muszą być w posiadaniu organizacji i być przez nią zarządzane – nie można wykorzystać strony na Facebooku lub darmowej platformy blogowej, np. nazwa.wordpress.com;
  2. Muszą być wysokiej jakości – posiadać obszerny i jasny opis organizacji oraz jej misji; poprawnie działać, nie zawierać uszkodzonych linków, ani gwarantować uzyskania rezultatów po konsultacji, skorzystaniu z usługi lub dokonaniu zakupu;
  3. Ich głównym celem nie może być działalność handlowa – sprzedaż produktów, usług, konsultacji lub zwiększanie liczby potencjalnych klientów. Wszelkie działania powinny wspierać nieodpłatnie realizowaną misję organizacji. Ponadto należy ujawnić, w jaki sposób środki zebrane w ramach tej działalności są wykorzystywane (np. w postaci rocznego raportu);
  4. Muszą mieć ograniczoną ilość wyświetlanych reklam i mogą to być tylko reklamy, które są związane z misją organizacji. Nie wolno także korzystać z Google AdSense.

Zasady zarządzania kontem

Zmiany te mają prawdopodobnie największy wpływ, ponieważ związane są z zarządzaniem kontem AdWords oraz efektami prowadzonych kampanii.

Poniższe zmiany określają minimalne wymagania związane z efektywnością kampanii oraz funkcje, które muszą być używane:

  1. Konto musi mieć ustawioną geolokalizację, aby wyświetlać reklamy w lokalizacjach, które są związane z działalnością organizacji (np. jeśli organizacja działa na terenie Warszawy, ale nie poza jej granicami, należy w swoich kampaniach jako docelową lokalizację ustawić „Warszawa”, a nie „Polska”);
  2. Wszystkie konta muszą posiadać
    • co najmniej dwie aktywne grupy reklam w danej kampanii, a każda grupa musi zawierać zestaw zbliżonych do siebie słów kluczowych oraz dwa aktywne teksty reklam;
    • co najmniej dwa rozszerzenia reklam z linkami do podstron.
  3. Na poziomie konta należy utrzymać CTR (współczynnik klikalności) na poziomie minimum 5% - jeżeli CTR spadnie poniżej 5% i sytuacja ta utrzyma się przez dwa miesiące pod rząd, konto zostanie zlikwidowane;
  4. Należy przed terminem wypełnić roczną ankietę, w przeciwnym razie konto zostanie zlikwidowane.

Jednocześnie Google potwierdza w tym miejscu możliwość skorzystania z usług zewnętrznych specjalistów do obsługi konta Ad Grants.

Sprawdźcie z nami swoje kampanie krok po kroku: Zmiany w AdGrants – sprawdź krok po kroku, czy spełniasz nowe warunki.

 

Zachęcamy również do udziału w szkoleniach organizowanych przez TechSoup Polska. Więcej informacji o szkoleniach tutaj.

Artykuł pochodzi z portalu www.techsoup.pl

Źródło: www.techsoup.pl/pl/
Wyraź opinię 1 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • nowe technologie
  • PR, promocja, wizerunek