SCWO: Organizacja pyta o... to, czy zbieranie przez serwis FaniMani trzeba gdzieś zgłaszać?
"Organizacja pyta o..." to cykl SCWO, w którym Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego (FRSO) odpowiada na pytania warszawskich NGO, dotyczące różnorodnych aspektów, zwłaszcza prawnych, związanych z prowadzeniem organizacji w Warszawie. Dziś o tym, czy zbieranie przez serwis FaniMani trzeba gdzieś zgłaszać.
Rozwinięcie
PYTANIE ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ:
Czy zbieranie przez serwis FaniMani trzeba gdzieś zgłaszać?
DORADCZYNI SCWO ODPOWIADA:
Nie. Serwis www.fanimani.pl jedynie umożliwia organizacjom pozyskiwanie darowizn od firm uczestniczących w programie. Organizacja zakładająca konto w serwisie zachęca kupujących - osoby fizyczne - do wskazania jej jako tej, z którą sprzedawca ma podzielić się swoim zyskiem, oddając z niego jakiś procent lub z góry ustaloną kwotę. Z formalnego punktu widzenia dla prowadzącej fundraising przez FaniMani organizacji nie jest to ani zbiórka publiczna - bo nie są zbiórką publiczną wpłaty przez Internet - ani żadna inna forma wiążąca się z koniecznością uzyskania pozwoleń czy zgłoszenia jej prowadzenia.
Trzeba pamiętać, że żaden tego rodzaju serwis wspierający fundraising nie jest "samograjem", a sukces organizacji zależy od jej zaangażowania i kreatywności. Ogromnym plusem jest natomiast to, że ani organizacja, ani wspierający ją nie ponoszą z tego tytułu żadnych kosztów - cała wpłata należna organizacji wypłacana jest z zysku firmy, od której wskazujący tę organizację klient kupił towar lub usługę. Warto więc rozważyć ten serwis do narzędzi z jakich korzystamy szukając pieniędzy na nasze działania.
Zapoznaj się z Regulaminem serwisu FaniMani.