Wniosek o dotację przeszedł ocenę formalną, której dokonali pracownicy Urzędu m.st. Warszawy. Następnie jest oceniany przez komisję konkursową. Kto ją powołuje? W jakim trybie? Wyjaśnia to Marcin Wojdat, pełnomocnik Prezydenta ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.
W jakim trybie powołuje się komisje konkursowe do opiniowania ofert?
!Marcin Wojdat: Zgodnie z obowiązującą procedurą konkursową, dla konkursów ofert przeprowadzanych w biurach Urzędu m.st. Warszawy, komisje konkursowe do opiniowania ofert powoływane są w drodze zarządzeń Prezydenta m.st. Warszawy. W dzielnicach m.st. Warszawy komisje konkursowe do opiniowania ofert powoływane są w drodze uchwał zarządów dzielnic m.st. Warszawy.
Komentarz warszawa.ngo.pl
Lista członków komisji konkursowej jest dostępna publicznie i znajduje się na stronie Urzędu m.st. Warszawy. Komisje składają się z co najmniej dwóch przedstawicieli Prezydenta oraz co najmniej dwóch przedstawicieli organizacji wskazanych przez właściwe komisje dialogu społecznego (ogólnomiejskie lub dzielnicowe). Jeżeli komisja w przeciągu 14 dni nie wskaże swoich przedstawicieli, komisja konkursowa działa bez przedstawicieli organizacji. Przedstawiciele organizacji swoją pracę w komisji wykonują społecznie. Nie mogą mieć oni konfliktu interesów z organizacjami, które złożyły oferty na konkurs.