Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Masz kłopot z przygotowaniem sprawozdania finansowego? Tu znajdziesz instrukcję i przykład. Zobacz >
Fundusze
Pierwszy otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Województwa Łódzkiego z zakresu kultury, sztuki, ochrony...
Pierwszy otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Województwa Łódzkiego z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego w 2022 roku
Nabór od
29.12.2021
do 26.01.2022 23:59
Departament Kultury i Edukacji
Łączny budżet 500 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Dotacje do 35 tys. PLN
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Departament Kultury i Edukacji ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Pierwszy otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Województwa Łódzkiego z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego w 2022 roku.
- Celem pierwszego otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych Województwa Łódzkiego z z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego w 2022 roku jest wzbogacanie oferty kulturalnej województwa łódzkiego oraz pielęgnowanie i rozwój polskiej tradycji kulturowej w województwie łódzkim, w tym realizacja przedsięwzięć poświęconych trójce patronów roku 2022, ustanowionych przez Sejm Rzeczpospolitej Polskiej, tj. Marii Konopnickiej, Józefowi Mackiewiczowi i Józefowi Wybickiemu.
- Zadanie publiczne, zgłaszane do otwartego konkursu ofert, będzie zrealizowane poprzez:
- organizowanie wydarzeń kulturalnych prezentujących dorobek polskiego i światowego dziedzictwa kultury na terenie województwa łódzkiego;
- prezentowanie lokalnego i regionalnego dorobku kultury
- Środki publiczne przeznaczone na realizację zadania w niniejszym konkursie stanowią kwotę 500 000 zł.
- Do konkursu mogą być składane oferty, których realizacja rozpocznie się nie wcześniej niż 25.04.2022 r. i kończy nie później niż 31.12.2022 r.
- Do konkursu każdy oferent może złożyć 1 ofertę. Dotyczy to ofert składanych samodzielnie jak i ofert wspólnych. Za ofertę uznaje się ofertę złożoną w elektronicznym generatorze wniosków www.witkac.pl wraz z potwierdzeniem jej złożenia.
- Za wydatki, których nie można sfinansować z przyznanej dotacji, uznaje się w szczególności:
- wydatki zrealizowane przed datą zawarcia umowy,
- budowę, zakup budynków lub lokali, zakup gruntów,
- wydatki związane z działalnością gospodarczą,
- zakup rzeczy ruchomych, których jednostkowy koszt przekracza 5 000 zł; w przypadku, gdy koszt zakupu rzeczy ruchomej w pkt V.A oferty „Zestawienie kosztów realizacji zadania” przekracza 5 000 zł, należy w punkcie VI oferty „Inne informacje” prawidłowo wyliczyć jaka część tego kosztu zostanie pokryta z dotacji, a jaka z innych środków finansowych,
- koszty administracyjne przekraczające 10 % dotacji (koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty o charakterze finansowym, nadzorczym i kontrolnym m.in.: koszty związane z koordynacją projektu, obsługą administracyjną, prawną i finansową zadania); w przypadku, gdy koszty administracyjne w pkt V.A oferty „Zestawienie kosztów realizacji zadania” przekraczają 10 % wnioskowanej dotacji, należy w punkcie VI oferty „Inne informacje” prawidłowo wyliczyć jaka część tych kosztów zostanie pokryta z dotacji, a jaka z innych środków finansowych.
- Kwota wnioskowanej dotacji nie może być większa niż 35 000 zł.
- Źródłami finansowania kosztów realizacji zadania oprócz wnioskowanej dotacji mogą być: wkład własny oraz świadczenia pieniężne od odbiorców zadania (Opłaty mogą być pobierane jedynie przez podmiot/-y realizujący/-e zadanie, który/-e otrzymał/-y dotację. W przypadku pobierania opłat od odbiorców zadania publicznego podmiot/-y realizujący/-e zadanie musi/muszą cały przychód z tej odpłatności wydatkować na to zadanie).
- Kwota wnioskowanej dotacji nie może przekroczyć 90 % całkowitych kosztów realizacji zadania
- Wkład własny nie może być mniejszy niż 10 % całkowitych kosztów realizacji zadania.
- Na wkład własny składa się:
- wkład własny finansowy (z zastrzeżeniem pkt V.42 ogłoszenia),
- wkład własny osobowy rozumiany jako świadczenie pracy przez wolontariuszy i praca społeczna członków, wkład własny rzeczowy rozumiany jako np. nieruchomości, środki transportu, maszyny, urządzenia lub jako zasób udostępniony, względnie usługa świadczona na rzecz tej organizacji przez inny podmiot nieodpłatnie
- W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane przesunięcia pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów, tak aby nie nastąpiło zwiększenie danej pozycji o więcej niż 15%. Zwiększenie powyżej 15% zostanie uznane za zgodne z umową jeśli zostanie pokryte z dotacji do wysokości 115% kosztu określonego w ofercie, zaś wzrost powyżej 115% kosztu określonego w ofercie zostanie pokryty przez oferenta w ramach wkładu własnego. Do sprawozdania z wykonania zadania Podmiot realizujący zadanie zobowiązany będzie do przedstawienia dodatkowej informacji dotyczącej kwoty dotacji wydatkowanej w ramach poszczególnych pozycji.
- Przesunięcia pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów powodujące wzrost danej pozycji powyżej 15% (dotyczy przesunięć, w których planowane zwiększenie pozycji będzie miało być pokryte z dotacji w kwocie przewyższającej 115% kosztu określonego w ofercie), a także inne zmiany w kalkulacji kosztów możliwe są tylko w uzasadnionych przypadkach, za pisemną zgodą Dyrektora Departamentu Kultury i Edukacji.
- Oferty należy składać w elektronicznym generatorze wniosków www.witkac.pl, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 26.01.2022 roku do godz. 23:59:59.
- Do dnia 02.02.2022 r. do godziny 16.00 należy złożyć w Biurze Podawczym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego przy al. Piłsudskiego 8 potwierdzenie złożenia oferty, wydrukowane z elektronicznego generatora wniosków www.witkac.pl.
- Odrzuceniu podlegają oferty:
- których potwierdzenie złożenia oferty zostało złożone po terminie wskazanym w niniejszym ogłoszeniu,
- nieodpowiadające zadaniu wskazanemu w niniejszym ogłoszeniu,
- niespełniające warunku dotyczącego udziału środków własnych
oferenta/-ów określonego w ogłoszeniu, jeśli nie wynika on z błędów rachunkowych w sekcji V. „Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego” oferty, - zawierające inne braki i nieprawidłowości niż określone w pkt III.21 ogłoszenia oraz w karcie oceny formalnej w punktach 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 (nie dotyczy błędów i omyłek pisarskich),
- wszystkie oferty złożone przez oferenta/-ów, jeśli liczba złożonych w konkursie ofert przekracza jedną. Za ofertę uznaje się ofertę złożoną w elektronicznym generatorze wniosków https://witkac.pl/ wraz z potwierdzeniem jej złożenia
- Do ofert, które podlegają jednokrotnemu usunięciu braków i nieprawidłowości należą te, w których:
- na podstawie informacji zawartych w ofercie nie można ostatecznie potwierdzić czy podmiot/-y, który/-e złożył/-y ofertę są uprawnione do wzięcia udziału w konkursie,
- na potwierdzeniu złożenia oferty nie złożono podpisów przez osoby upoważnione w formie, o której mowa w pkt II.3.11 ogłoszenia,
- nie wskazano tytułu zadania publicznego lub wskazany tytuł zadania zawiera błędy,
- w sekcji VI. oferty „Inne informacje” nie został wskazany sposób zapewnienia w ramach realizacji zadania publicznego dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- nie wskazano w sekcji III.5 i III.6 oferty rezultatów oraz ich minimalnej wartości,
- w przypadku wskazania w sekcji V. „Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego” oferty wydatków wymienionych w pkt II.4.18 ogłoszenia nie wskazano w sekcji VI. oferty „Inne informacje”, które z kosztów i w jakiej wysokości zostaną sfinansowane z wkładu własnego,
- przekroczono limit kosztów administracyjnych, określony w pkt II.4.18 ppkt 4 ogłoszenia, w wyniku błędów rachunkowych lub innych błędów w sekcji V. „Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego” oferty lub w przypadku przekroczenia ww. limitu nie wskazano w sekcji VI. oferty „Inne informacje”, które z kosztów i w jakiej wysokości zostaną sfinansowane z wkładu własnego,
- nie załączono do potwierdzenia złożenia oferty dokumentu potwierdzającego upoważnienie do działania w imieniu oferenta/-ów podpisanego przez osoby upoważnione do reprezentacji oferenta/-ów w przypadku składania (podpisania) oferty przez pełnomocnika,
- wystąpiły błędy (rachunkowe, pisarskie, logiczne) w sekcji V. „Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego” oferty,
- nie potwierdzono za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów przedstawionych w formie kserokopii przez co najmniej jedną z osób upoważnionych do reprezentowania oferenta/-ów.
- Braki formalne i nieprawidłowości mogą zostać usunięte w terminie do 7 dni od daty opublikowania listy podmiotów wzywanych do ich uzupełnienia lub poprawy w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, na stronie internetowej www.lodzkie.pl oraz tablicy ogłoszeń w siedzibie Zarządu Województwa Łódzkiego. Lista podmiotów zawiera wskazanie nazwy oferenta, którego oferty brak lub nieprawidłowość dotyczy oraz wskazanie braków i nieprawidłowości do usunięcia. Ogłoszenie listy podmiotów wzywanych do uzupełnienia braków lub nieprawidłowości nastąpi do 28.02.2022. Nieuzupełnienie wszystkich wskazanych braków i nieprawidłowości lub uzupełnienie ich po terminie skutkuje odrzuceniem oferty.
- Oferty nieodrzucone oceniane będą pod względem merytorycznym przez komisję konkursową powołaną przez Zarząd Województwa Łódzkiego.
- Wzór karty oceny merytorycznej zawierającej kryteria merytoryczne, według których zostaną ocenione oferty stanowi załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
- Maksymalna liczba punktów nie może wynosić więcej niż 100 pkt.
- Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później niż w terminie do dnia 22.04.2022 roku
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl