Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Obowiązki stowarzyszeń i fundacji w praktyce Dowiedz się, jak wypełniać sprawnie, efektywnie. Przyjdź na webinar >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.
Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Aktywizacja społeczna seniorów jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu

Reklama
Nabór od 08.01.2024 do 26.01.2024 13:00
Gmina Nieporęt
Agnieszka Kacperska-Zapora Główny specjalista ds. zdrowia i spraw społecznych tel. (22) 767 04 07 herb URZĄD GMINY NIEPORĘT Plac Wolności 1, 05-126 Nieporęt tel. (22) 767 04 00 fax (22) 767 04 41 urzad@nieporet.pl www.nieporet.pl
Łączny budżet 25 tys. PLN
Od 100% do 100% dofinansowania
Dotacje od 25 tys. do 25 tys. PLN
Organizacje pozarządowe, Seniorzy, Dorośli
„Wspieranie, aktywizacja i integracja społeczna osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu, służące profilaktyce uzależnień, w 2024 roku“.

Zarządzenie Nr  3/2024 Wójta Gminy Nieporęt z dnia 3 stycznia 2024 r.

o ogłoszeniu otwartego konkursu ofert na realizację w 2024 roku zadania publicznego Gminy Nieporęt w zakresie działań dla osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi, jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu, pod nazwą: „Wspieranie, aktywizacja i integracja społeczna osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu, służące profilaktyce uzależnień, w 2024 roku“.

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 5, art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.), art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 iart. 221 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.), w związku z art. 3 ust. 1 i 2 pkt 2), art. 5 ust. 2 pkt 1) i ust. 4 pkt 1), art. 11 ust. 1 i 2, art. 13 ust. 1 - 3 i 5ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571), art. 4¹ ust. 1 pkt 2), 3) i 5) ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2023 r. poz. 2151), art. 25 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901 ze zm.), art. 3 ust. 1 pkt 1) i 2) ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej (Dz.U. z 2021 r. poz. 1249 ze zm.), Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025, uchwałą Nr LXXX/132/2023 Rady Gminy Nieporęt z dnia 30 listopada 2023 r. w sprawie Rocznego programu współpracy Gminy Nieporęt z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami, wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na 2024 rok, Uchwały Nr LV/19/2022 Rady Gminy Nieporęt z dnia 24 lutego 2022 r., w sprawie przyjęcia Gminnego Programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, na lata 2022-2024 zmienionej Uchwałą Nr  LXI/78/2022 Rady Gminy Nieporęt z dnia 14 lipca 2022 r. oraz Uchwałą nr LXXI/35/2023 Rady Gminy Nieporęt z dnia 30 marca 2023 r. oraz na podstawie Uchwały budżetowej na rok 2024 Rady Gminy Nieporęt LXXX1/136/2023 z dnia 21 grudnia 2023 r., zarządza się, co następuje:

§1.1. Ogłasza się otwarty konkurs ofert na zlecenie realizacji w 2024 roku zadania publicznego Gminy Nieporęt w zakresie działań dla osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi, jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu, pod nazwą: „Wspieranie, aktywizacja i integracja społeczna osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu, służące profilaktyce uzależnień, w 2024 roku“, mającego na celu przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu i integrację społeczną osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz działania o charakterze nauki konstruktywnego spędzania wolnego czasu, działania mające na celu właściwe zabezpieczenie czasu wolnego, ochronę i promocję zdrowia, w tym: poszerzanie i podnoszenie jakości edukacji zdrowotnej - jako przeciwdziałanie podejmowaniu zachowań problemowych i ryzykownych, w tym przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym.

2. Zlecenie realizacji zadania publicznego, o którym mowa w ust.1 nastąpi w formie powierzenia wykonywania zadania publicznego w drodze umowy wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji.

3. Treść ogłoszenia, o otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik do zarządzenia.

§2. Ogłoszenie o konkursie podlega publikacji poprzez jego zamieszczenie:

1) w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Nieporęt,

2) w siedzibie organu administracji publicznej, w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń, tj. na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Nieporęt,

3) na stronie internetowej Urzędu Gminy Nieporęt.

§3. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Działu Spraw Obywatelskich i USC.

§4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik do Zarządzenia Nr 3/2024 Wójta Gminy Nieporęt z dnia 3 stycznia 2024 r.

Ogłoszenie o otwartym Konkursie ofert

Wójt Gminy Nieporęt ogłasza otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2004 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, na powierzenie realizacji w 2024 roku zadania publicznego Gminy Nieporęt w zakresie działań dla osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi, jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu, pod nazwą: „Wspieranie, aktywizacja i integracja społeczna osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu, służące profilaktyce uzależnień, w 2024 roku“.

przeprowadzanym na podstawie:

1) art. 7 ust. 1 pkt 5, art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.),

2) art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 iart. 221 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.),

3) art. 3 ust. 1 i 2 pkt 2), art. 5 ust. 2 pkt 1) i ust. 4 pkt 1), art. 11 ust. 1 i 2, art. 13 ust. 1 - 3 i 5ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571),

4) art. 4¹ ust. 1 pkt 2), 3), 5), ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2023 r. poz. 2151),

5) art. 25 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901 ze zm),

6) art. 3 ust. 1 pkt 1) i 2) ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej (Dz.U. z 2021 r. poz. 1249 ze zm.),

7) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 marca 2021 r. w sprawie Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021–2025; Cel operacyjny: Profilaktyka uzależnień (Dz. U. z 2021 r. poz. 642),

8) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057),

9) uchwały Nr LXXX/132/2023 Rady Gminy Nieporęt z dnia 30 listopada 2023 r. w sprawie Rocznego programu współpracy Gminy Nieporęt z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na 2024 rok,

10) uchwały nr LV/19/2022 Rady Gminy Nieporęt z dnia 24 lutego 2022 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, na lata 2022-2024, zmienionej uchwałą Nr  LXI/78/2022 Rady Gminy Nieporęt z dnia 14 lipca 2022 r. oraz uchwałą nr LXXI/35/2023 Rady Gminy Nieporęt z dnia 30 marca 2023 r.,

11) uchwały nr LXXXI/136/2023 Rady Gminy Nieporęt z dnia 21 grudnia 2023 r. w sprawie uchwały budżetowej na rok 2024.

- Składając ofertę Oferent oświadcza, że zna i akceptuje warunki i zasady przyznawania i rozliczania dotacji określone w niniejszym Ogłoszeniu konkursowym i wyżej wymienionych dokumentach.

I.     Rodzaj zadania

1.      Rodzaj zadania publicznego: Działalność dla osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi, jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu.

2.    Nazwa zadania publicznego: „Wspieranie, aktywizacja i integracja społeczna osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu, służące profilaktyce uzależnień, w 2024 roku“.

3.    Zlecenie realizacji w 2024 roku zadania publicznego Gminy Nieporęt w formie powierzenia wykonywania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji.

4.      Zadanie powinno być realizowane wyłącznie na rzecz mieszkańców Gminy Nieporęt.

5.      Adresatami zadania są wyłącznie seniorzy lub osoby z dysfunkcjami zdrowotnymi.

6.      Realizacja zleconego zadania, odbywać się będzie w lokalu użytkowym w miejscowości Rynia, ul. Główna 24A w Gminie Nieporęt, udostępnionym na ten cel nieodpłatnie przez Gminę Nieporęt, która ponosić będzie niezbędne koszty eksploatacji lokalu, tj. opłatę za zużycie wody, opłatę za zużycie energii elektrycznej, opłatę za zużycie gazu, dostępu do sieci Internet, opłatę za wywóz nieczystości, opłatę za odprowadzenie ścieków, opłatę za monitorowanie obiektu, opłatę za ubezpieczenie mienia.

7.      Realizacja zadania winna uwzględniać utrzymanie czystości przez wyłonionego w otwartym Konkursie ofert wykonawcę w lokalu użytkowym wymienionym w ust. 6 oraz zakup przez tego wykonawcę środków czystości niezbędnych do utrzymania czystości w lokalu wymienionym w ust. 6 (z zaznaczeniem, że jeżeli wykonwca zostanie wyłoniony do realizacji drugiego zadania publicznego w 2024 roku w w/w lokalu utrzymanie czystości w lokalu zostanie objęte jedną umową zlecenie, tj. jednym wynagrodzeniem).

8.      W ramach realizacji zadania działania na rzecz osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi prowadzić należy co najmniej 2 razy w tygodniu, w ilości co najmniej 2 godzin zegarowych tygodniowo (z wyłączeniem dni o których mowa w rozdziale V. ust. 1 Ogłoszenia).

9.      Realizacja zadania winna uwzględniać formy działań:

1) spotkania międzypokoleniowe, sąsiedzkie, towarzyskie, itp. mające na celu zagospodarowanie czasu wolnego i integrację oraz aktywizację społeczną,

2)grupy wsparcia i grupy samopomocowe,

3) co najmniej 3 wycieczki wyjazdowe, w tym 2 wycieczki typu zwiedzanie atrakcyjnych miejsc Polski/Mazowsza; 1 wycieczka do teatru/filharmonii/muzeum.

4) wsparcie psychologiczne,

5)programy rozbudzające zainteresowania i aktywność życiową wynikające z potrzeb i umiejętności uczestników, np. działania twórcze i artystyczne,

6)zajęcia rozwijające umiejętności osobiste,

7)warsztaty oraz spotkania psychoedukacyjne,

8) działania promujące zdrowy styl życia bez uzależnień,

9) działania promujące zdrowy styl odżywiania (pogadanki, warsztaty kulinarne, itp.),

10)zajęcia sportowe, rekreacyjne i ogólnorozwojowe usprawniające poszczególne części ciała, np. zajęcia „zdrowy kręgosłup”, nordic walking,

11)działania wzmacniające tożsamość, lokalność i poczucie identyfikacji z miejscem zamieszkania,

12)spotkania plenerowe, np. pikniki integracyjne,

13)działania zwiększające umiejętności społeczne,

14) działania promujące twórczość, m.in. artystyczną,

15) działania promujące różnorodne formy edukacji i aktywizacji,

16) wsparcie społeczne,

17)działania partnerskie i rozwijanie współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami publicznymi o charakterze edukacyjnym, kulturalnym, sportowym oraz wolontarystycznym.

10. Oferta powinna być przygotowana tak aby przy realizacji zadania nie zostały wykluczone z uczestnictwa osoby ze szczególnymi potrzebami. Oferent wyłoniony w otwartym konkursie ofert zobowiązany będzie do realizacji zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240).

11. W okresie ewentualnego obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii zadanie będzie realizowane w reżimie sanitarnym z zachowaniem wszelkich zasad i środków bezpieczeństwa wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz zaleceń, wytycznych i rekomendacji Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego.

12. W okresie ewentualnego obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii dopuszcza się możliwość realizacji zadania z wykorzystaniem metod i technik porozumiewania się na odległość (środków komunikacji elektronicznej).

13. Uczestnictwo w zajęciach będzie miało charakter nieodpłatny i dobrowolny.

14. Oferent wyłoniony w otwartym konkursie ofert zobowiązany zostanie do zamieszczania w miejscu realizacji zadania publicznego, a także we wszystkich związanych z tym zadaniem informacjach dla mediów, ogłoszeniach, wystąpieniach publicznych, portalach społecznościowych (np. FB) informacji o źródle jego finansowania o treści: „Zadanie publiczne finansowane ze środków Gminy Nieporęt w 2024 roku w ramach Gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, na lata 2022-2024”.

15. W ramach zadania prowadzona będzie dokumentacja zadania, w szczególności w formie:

a) listy uczestników,

b) list obecności,

c) dziennika działań z opisem poszczególnych działań w ramach zadania zrealizowanych każdego dnia wraz z datą, godzinami poszczególnych działań,

d) dokumentacji potwierdzającej wkład osobowy, wykorzystany przy realizacji zadania, wyszczególniony w Ofercie, zawierającej co najmniej liczbę godzin przepracowanych w ramach wkładu osobowego i przyjęte dla wyceny wkładu osobowego stawki godzinowe,

e) w przypadku realizacji zadań w formie zdalnej, wykonawca ma obowiązek archiwizacji wszelkiego typu działań w formie zapisów elektronicznych i dostarczenia tych zapisów na nośniku danych lub dostarczenie ich w inny sposób na żądanie Gminy.

II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:

Na zadanie objęte ogłoszeniem przeznacza się w 2024 roku kwotę 25.000,00 zł

(słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych).

III. Zasady przyznawania dotacji:

1. Na realizację zadania publicznego zleconego w wyniku rozstrzygnięcia Konkursu podmiotowi wyłonionemu w Konkursie przyznana zostanie dotacja celowa zgodnie z art. 221 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.).

2. Warunkiem przyznania środków na finansowanie realizacji zleconego zadania w formie dotacji celowej jest zawarcie umowy o realizację zadania stanowiącego przedmiot Konkursu, pomiędzy Gminą, a podmiotem uprawnionym, tj. wyłonionym w Konkursie.

3. Wójt Gminy Nieporęt może odstąpić od podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, że oferent lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych albo zostaną ujawnione okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.

4. Stosownie do art. 152 ust.1 ustawy o finansach publicznych, podmiot przyjmujący zlecenie obowiązany będzie do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji oraz wydatków dokonywanych z tych środków.

5. Dotacja będzie przekazana na wyodrębniony dla realizacji dotacji, o której mowa w niniejszym Ogłoszeniu, rachunek bankowy, wskazany w umowie o powierzenie dotacji.

6. Przed podpisaniem umowy oferent, który otrzymał dotację, zobowiązany będzie dostarczyć, o ile dane te nie zostały podane przy składaniu oferty lub zmieniły się:

1) imiona i nazwiska oraz numery PESEL osób reprezentujących Oferenta, wskazanych i uprawnionych do podpisania umowy,

2) oryginały lub kopie poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających funkcje pełnione przez wskazane i uprawnione do podpisania umowy osoby (w przypadku oferentów nieposiadających wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego - np. uchwała powołująca na członków zarządu) lub innych dokumentów potwierdzających upoważnienie do działania w imieniu oferenta (np. pełnomocnictw); w przypadku, kiedy dalsze pełnomocnictwa udzielane są przez pełnomocników, także kserokopie pełnomocnictw dla tych pełnomocników - jeżeli umowę podpisywać będą osoby inne niż wskazane w ofercie i załączonych do oferty dokumentach,

3) numer rachunku oferenta, na który przekazana zostanie dotacja (rachunek bankowy wyodrębniony dla realizacji dotacji, o której mowa w niniejszym Ogłoszeniu),

4) imię i nazwisko oraz numer telefonu i adres poczty elektronicznej osoby do kontaktów roboczych przy realizacji zadania,

5) kopie poświadczonych za zgodność z oryginałem dyplomów, certyfikatów lub innych dokumentów poświadczających wykształcenie i kwalifikacje realizatorów zadania, zgodne z tym, które określono w ofercie.

7. Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów w wysokości do 20% każdej pozycji kosztorysu bez zawierania aneksu do umowy.

8. Dopuszcza się możliwość wzrostu danej pozycji kosztu kosztorysu o 20% przy równoczesnym nielimitowaniu zmniejszenia.

IV. Warunki składania ofert:

1.Warunkiem przystąpienia do Konkursu jest złożenie oferty podmiotu uprawnionego,w terminie określonym w niniejszym Ogłoszeniu, która powinna zawierać w szczególności:

1) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;

2) termin i miejsce realizacji zadania publicznego;

3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;

4) informację o wcześniejszej działalności organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, składających ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne;

5) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych (z uwzględnieniem wolontariuszy i osób świadczących pracę społecznie) zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację zadania pochodzących z innych źródeł;

6) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego;

2. Oferty należy składać na formularzu zgodnym z Załącznikiem Nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).

3. Wszystkie pola formularza oferty muszą zostać wypełnione zgodnie z pouczeniem co do sposobu wypełniania oferty, określonym w formularzu, o którym mowa w ust. 2.

4. Wypełnienie punktu 6 w części III formularza oferty „Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego” jest obligatoryjne.

V. Termin i warunki realizacji zadania:

1. Termin realizacji zadania objętego niniejszym Ogłoszeniem: od dnia 12 lutego 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r., z wyłączeniem:

1)dni wolnych od pracy, tj. kalendarzowych dni świątecznych,

2) dni: 2 maja, 31 maja, 16sierpnia, 27 grudnia,

4) miesiąca lipca lub miesiąca sierpnia w okresie wakacji letnich.

2. Zadanie publiczne zlecone w wyniku rozstrzygnięcia Konkursu powinno być realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, a także zgodne z warunkami niniejszego Ogłoszenia.

3. Szczegółowe warunki realizacji zleconego zadania oraz warunki udzielenia dotacji określać będzie zawarta umowa, dotycząca realizacji zadania publicznego.

4. Podmiot uprawniony przyjmując zlecenie realizacji zadania publicznego w trybie określonym w Ogłoszeniu, zobowiązuje się do wykonania zadania w zakresie i na warunkach zawartych w umowie, o której mowa w ust. 3.

VI. Termin składania ofert:

1. Oferty należy składać w terminie do dnia 26 stycznia 2024 r. do godz. 13.00

2. O zachowaniu terminu złożenia oferty decyduje data doręczenia oferty do siedziby Urzędu Gminy Nieporęt pod adresem: Urząd Gminy Nieporęt, 05-126 Nieporęt, Plac Wolności 1 - w godzinach pracy Urzędu.

3. Potwierdzeniem terminu złożenia oferty jest data wpływu oferty do Urzędu Gminy, naniesiona w obrębie pieczątki wpływu umieszczonej na kopercie (opakowaniu) z ofertą przez Kancelarię Urzędu Gminy Nieporęt.

4. Oferta złożona w Kancelarii Urzędu Gminy Nieporęt po upływie terminu wskazanego w ust. 1, nie będzie objęta procedurą konkursową.

5. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych na realizację zadania określonego w niniejszym Ogłoszeniu.

VII. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert:

1. Dokonanie wyboru oferty nastąpi w dniu następującym po dniu, w którym upłynął termin składania ofert, z zastrzeżeniem możliwości przesunięcia tego terminu z uwagi na możliwe sytuacje losowe.

2. Przy wyborze oferty uwzględnione zostaną następujące kryteria:

1) Kryteria formalne wyboru oferty:

a) do udziału w Konkursie dopuszczony zostanie oferent, który:

aa) jest organizacją pozarządową lub podmiotem wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego,

ab) złożył kompletną ofertę w terminie określonym w Ogłoszeniu,

b) cele statutowe oferenta zawierają sferę zadań publicznych w zakresie działań zgodnych z oferowanym zadaniem publicznym,

c) Oferent przedłoży ofertę zgodnie ze wzorem określonym w rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań w terminie określonym w Ogłoszeniu,

d) Oferenci, przystępujący do Konkursu, którzy nie mają możliwości samodzielnej realizacji zadania, powinni załączyć do oferty, pod rygorem odrzucenia oferty, dokumenty potwierdzające możliwość wykonania pełnego zakresu zadania we współpracy ze wskazanym w ofercie podmiotem/osobą fizyczną lub prawną, np. umowa przyrzeczenia zawarcia umowy o wspólnej realizacji zadania itp.,

2) Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria (zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie) i ocenę punktową:

1) ocena możliwości realizacji zadania (realność, spójność oraz szczegółowość opisu działań, realność realizacji działań przy zaproponowanym harmonogramie, adekwatność do planowanych działań i kosztów, trwałość, oddziaływanie profilaktyczno-społeczne): 0-4 pkt,

2) ocena kalkulacji kosztów realizowanego zadania, w tym udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł (przejrzyste i szczegółowe określenie wydatków w kosztorysie, adekwatność proponowanych kosztów do planowanych działań, zasadność przyjętych stawek jednostkowych w odniesieniu do średnich cen rynkowych, poprawność rachunkowa): 0-3 pkt,

3) ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób uczestniczących w realizacji zadania, w tym: atrakcyjność i różnorodność programu, wyczerpujące uzasadnienie potrzeby realizacji projektu, określenie konkretnych i realistycznych celów, efektów i rezultatów działań. Ocena czy zaproponowane działania są odpowiednie, praktyczne, bezpośrednio związane z celami i rezultatami projektu; odpowiednie kwalifikacje osób wskazanych w ofercie; zgodność działań z opisem grup adresatów: 0-6 pkt,

4) ocena wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków: 0-3 pkt,

5) ocena rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczania środków na realizację zadań publicznych w latach poprzednich: 0-4 pkt.

4. Maksymalna ocena, jaką może uzyskać oferta podczas oceny merytorycznej wynosi 20 pkt.

5. Katalog kosztów kwalifikowanych - za koszty kwalifikowalne przy realizacji zadania uznawane będą wydatki poniesione w terminie określonym w zawartej umowie o jego realizację, które są bezpośrednio związane z realizowanym zadaniem i niezbędne do jego realizacji, w szczególności:         
1) wynagrodzenia osób zatrudnionych przy realizacji zadania wraz z pochodnymi, które są racjonalnie skalkulowane w oparciu o ceny rynkowe, wyłącznie w odniesieniu do zakresu działań realizowanych w ramach dotacji (w kosztorysie zostanie podana szczegółowa kalkulacja wynagrodzeń poszczególnych osób realizujących zadanie, tj. stawka godzinowa x planowana liczba godzin), z tą uwagą, że:

a) przyjęte stawki wynagrodzeń i płac nie będą niższe od wynagrodzenia wynikającego z przepisów płacowych,

b) zostały faktycznie poniesione i są udokumentowane (dowodem poniesienia wydatków jest opłacona faktura, rachunek lub inny dokument księgowy zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości),

2) zakup artykułów profilaktyczno-edukacyjnych, papierniczych, plastycznych, kreatywnych i dekoracyjnych, higienicznych, środków czystości,

3) koszty organizacji wycieczek (np. bilety komunikacji miejskiej, transport, ubezpieczenie, bilety wstępu do kina, teatru, muzeum, galerii, na basen),

4) obsługę księgowo-finansową zadania.

5) takie, które zostały przewidziane w ofercie lub zatwierdzonym zaktualizowanym kosztorysie i harmonogramie zadania publicznego (aktualizacja oferty).

6. Katalog kosztów niekwalifikowalnych, tzn. niemożliwych do sfinansowania z dotacji:

1) koszty poniesione w innym terminie nie zakres czasowy określony w zawartej umowie o realizację zadania,

2) koszty nie dotyczące realizacji zadania,

3) koszty stałe (administracyjne) oferenta, w tym utrzymanie biura oferenta (m.in.: rachunki telefoniczne, Internet, obsługa księgowa, opłaty pocztowe, czynsz, media itp.),

4) remonty i adaptacje pomieszczeń,

5) odsetki, prowizje, koszty pożyczek i kredytów,

6) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań,

7) rezerwy na pokrycie przyszłych strat lub zobowiązań,

8) koszty kar, grzywien, odszkodowań, procesów sądowych,

9) nagrody finansowe, premie i inne formy bonifikaty rzeczowej lub finansowej dla osób zajmujących się realizacją zadania,

10) wydatki aktualnie finansowane z innych źródeł,

11) pokrycie deficytu zrealizowanych przedsięwzięć,

12) dotowanie przedsięwzięć, które są dofinansowane z budżetu Gminy lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych.

7. Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania w związku z jego realizacją.

8. Dokumenty księgowe, związane z realizacją zadania publicznego, potwierdzające wydatki pokrywane z dotacji, ze środków finansowych własnych oferenta lub pozyskane przez niego z innych źródeł powinny być wystawione na oferenta w terminie realizacji zadania publicznego oraz powinny określać datę sprzedaży towarów lub wykonania usług w terminie realizacji zadania publicznego. Wszystkie płatności na podstawie w/w dokumentów, muszą być dokonane w terminie realizacji zadania. Powyższe należy uwzględnić przy określaniu wysokości i rodzaju kosztów w ramach zadania, takich jak pochodne od wynagrodzeń.

9. Do oferty należy dołączyć:

1) kopię aktualnego odpisu lub wydruku z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru lub ewidencji zgodnego z aktualnym stanem faktycznym i prawnym,

2) kopię aktualnego statutu oferenta lub innego równoważnego dokumentu (jeśli przepisy dotyczące oferenta nie nakładają obowiązku posiadania statutu) w przypadku braku w odpisie z Krajowego Rejestru Sądowego, w odpisie z innego rejestru lub ewidencji danych dotyczących jego statutowej działalności,

3) oświadczenie, czy w stosunku do oferenta jest lub nie jest prowadzone postępowanie egzekucyjne,

4) klauzulę informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych zgodną ze wzorem stanowiącym Załącznik do Ogłoszenia o konkursie ofert.

10. Oferty nie spełniające wymagań o których mowa w ust. 9 nie będą brały udziału w otwartym Konkursie ofert (zostaną odrzucone).

11. W przypadku składania kopii dokumentów muszą być one potwierdzone za zgodność z oryginałem opatrzonej datą i formułą o treści „Potwierdza się za zgodność z oryginałem” wraz z podpisem jednej z osób posiadających prawo reprezentacji oferenta Obowiązek ten nie dotyczy wydruku aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego pobranego ze strony internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości.

12. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie uniemożliwiającej zapoznanie się z treścią oferty przed jej komisyjnym otwarciem, opisaną:

1) pełna nazwa i adres podmiotu składającego ofertę,

2) rodzaj i nazwa zadania:

„Rodzaj zadania publicznego: Działalność dla osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi, jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu. Nazwa zadania publicznego: Wspieranie, aktywizacja i integracja społeczna osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu, służące profilaktyce uzależnień, w 2024 roku“.

13. Dokumenty wewnątrz koperty powinny być spięte w jedną całość oraz mieć ponumerowane strony.

14. Oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert i przedstawienia propozycji co do wyboru oferty dokonuje Komisja konkursowa, powołana przez Wójta Gminy, zwaną dalej „Komisją”.

15. Komisja spośród złożonych ofert wybiera oferty, które spełniają warunki ogłoszenia, uwzględniając wysokość wnioskowanej dotacji oraz zakres oferowanego do wykonania zadania.

16. Oferty nie spełniające określonych wyżej wymagań podlegają odrzuceniu – o odrzuceniu ofert Wójt Gminy zawiadamia wszystkich oferentów, którzy złożyli oferty.

17. Komisja sporządza Protokół z czynności konkursowych, do którego dołącza wszystkie oferty (wraz z kopertami), które wpłynęły na konkurs, w tym oferty odrzucone.

18. O wynikach oceny ofert przewodniczący Komisji niezwłocznie powiadamia Wójta Gminy przez przedstawienie propozycji wyboru oferty wraz z dokumentacją postępowania konkursowego.

19. Ostateczną decyzję w sprawie wyboru oferty podejmuje Wójt Gminy.

20. Dotacja zostanie przyznana jednemu podmiotowi.

21. Wójt Gminy wskaże podmiotowi, którego oferta została wybrana w wyniku Konkursu, termin zawarcia umowy.

22. Ogłoszenie wyników Konkursu następuje w formie Zarządzenia Wójta Gminy i zawiera: w szczególności:

1) nazwę wybranego w wyniku Konkursu oferenta,

2) nazwę zadania publicznego,

3) wysokość przyznanych środków publicznych na realizację zadania.

23. Zarządzenie o wynikach Konkursu umieszcza się niezwłocznie po wyborze oferty w:

1) Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Nieporęt,

2) na tablicy ogłoszeń,

3) na stronie internetowej Urzędu Gminy Nieporęt.

VIII. Informacja o zrealizowanych przez Gminę Nieporęt w bieżącym roku i roku poprzednim zadaniach tego samego rodzaju oraz o kosztach ich realizacji, przy udziale podmiotów uprawnionych, ze szczególnym uwzględnieniem dotacji przekazanych tym podmiotom:

1. W 2022 roku Gmina Nieporęt powierzyła realizację zadania publicznego w zakresie działań na rzecz osób w wieku senioralnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi udzielając dotacji w wysokości 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych).

2. W 2023 roku Gmina Nieporęt powierzyła realizację zadania publicznego w zakresie działań dla osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi, jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu, pod nazwą: „Wspieranie, aktywizacja i integracja społeczna osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu, służące profilaktyce uzależnień“,udzielając dotacji w wysokości 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych).

IX. Postanowienia końcowe

W pozostałym zakresie, nie objętym niniejszym Ogłoszeniem obowiązują przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2023 r. poz. 571), ustawy z dnia 26 października 1982 r.o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2023 r. poz. 2151) i Gminnym Programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, na lata 2022-2024.

Załącznik do Ogłoszenia o otwartym konkursie ofert:

1.      Wzór klauzuli informacyjnej.

Załącznik

do Ogłoszenia o otwartym Konkursie ofert pod nazwą:

„Wspieranie, aktywizacja i integracja społeczna osób w wieku emerytalnym lub osób z dysfunkcjami zdrowotnymi jako działania przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu, służące profilaktyce uzależnień, w 2024 roku“.

Klauzula informacyjna przetwarzania danych osobowych 
w Urzędzie Gminy Nieporęt

W związku z realizacją wymogów art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych (dalej "RODO"), pragniemy poinformować o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Pani/Panu prawach w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Urzędzie Gminy Nieporęt. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku.

1.      Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Nieporęt, ul. Plac Wolności 1, 05-126 Nieporęt jest Gmina Nieporęt reprezentowana przez Wójta Gminy z siedzibą przy ul. Plac Wolności 1, 05-126 Nieporęt(dalej: Administrator).

2.      Administrator w prawach dotyczących zadań zleconych należących do właściwości innych Administratorów występuje jako Współadministrator.

3.      Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Pana Dariusza Piesio, z którym można się skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej, wysyłając mail-a na adres: iod@nieporet.pl lub wysyłając korespondencję na adres Urzędu Gminy Nieporęt.

4.      Administrator przetwarza Państwa dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w ramach realizowanych zadań, ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej, w ramach realizowanych umów oraz na podstawie udzielonej przez Państwa zgody.

5.      Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:

a.  wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w oparciu o przepisy art. 6 ust. 1 lit c RODO,

b.  podejmowanych przez Administratora działań i realizowanych zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi, w oparciu o przepisy art. 6 ust.1lit e RODO,

c.   realizacji umów zawartych z kontrahentami, w celu realizacji zadań własnych i zleconych Gminy Nieporęt, funkcjonowania Urzędu Gminy w Nieporęcie i podległych jednostek organizacyjnych, w oparciu o przepisy art. 6 ust. 1 lit b RODO,

d.  ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej, w oparciu o przepisy art. 6 ust. 1 lit d RODO,

e.  pozostałych, wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej przez Panią/Pana zgody, w oparciu o przepisy art. 6 ust. 1 lit a RODO, w zakresie i celu określonym w treści zgody.

6.      W związku z przetwarzaniem danych w celu/ celach, o którym/których mowa w pkt. 5 odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:

a.  organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;

b.  uprawnione organy i podmioty,

c.   podmioty, realizujące zadania i świadczące usługi na rzecz Administratora.

7.      Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt. 5, a po tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny lub wymagany przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

8.      W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora przysługują Państwu następujące uprawnienia:

a.  prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

b.  prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;

c.   prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku, gdy:

·      dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,

·      osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,

·      osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,

·      dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,

·      dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa.

d.  prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:

·        osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,

·        przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,

·        Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,

·        osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu.

e.  prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

·       przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,

·       przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.

f.    prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

·       zaistnieją przyczyny związane z Państwa szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,

·       przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.

9.      W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu przez Administratora Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2; 00-193 Warszawa.

10.  W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie takich danych osobowych Administratorowi ma charakter świadomy i dobrowolny, a udzielona zgoda może być w każdym momencie cofnięta przez osobę, która jej udzieliła, bez wpływu na przetwarzanie danych osobowych, którego dokonano przed cofnięciem zgody.

11.  Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa oraz dobrowolne i niezbędne dla zawarcia i realizacji umowy.

12.  Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą podlegały profilowaniu.

13.  Szczegółowe informacje będą publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce „Ochrona Danych Osobowych”, dostępnej pod adresem www.nieporet.pl.

14.  Z Administratorem można się skontaktować przesyłając korespondencję na adres: Urząd Gminy Nieporęt ul. Plac Wolności 1, 05-126 Nieporęt, za pośrednictwem poczty elektronicznej, wysyłając korespondencję na adres: urzad@nieporet.pl lub telefonicznie dzwonić pod numer: (22) 767 04 00

Wójt Gminy Nieporęt

/ – / Sławomir Maciej Mazur

Źródło: Urząd Gminy Nieporęt
Reklama