Poradnik - ngo.pl

Nie znalazłeś/-łaś w poradnik.ngo.pl odpowiedzi na swoje pytanie? Napisz info@ngo.pl, zadzwoń 22 828 91 21, pon.-pt. g. 9-13

Jak przebudować stronę www, aby komunikować się z darczyńcami indywidualnymi. Materiały po webinarium ngo.pl [film]

01:54:57
16 listopada 2022
W październikowym webinarium cyklu „Wdrażaj fundraising w Twojej NGO” został omówiony temat komunikacji z darczyńcami indywidualnymi poprzez stronę internetową. W zależności od charakteru potrzeb można: zaprojektować www, której główną funkcją będzie zbiórka pieniędzy albo wbudować wezwania do działania i mechanizmy do wpłat w już istniejącą stronę organizacji.

W trakcie spotkania poruszyliśmy następujące zagadnienia:

  1. Do czego potrzebna jest NGO strona internetowa?
  2. Jak tworzyć teksty i dobrać grafiki na stronę www?
  3. Jaka jest rola wezwań do działania i mechanizmów do wpłat online
  4. Jak zaplanować przebudowę www?
  5. Pytania o wpłacam.ngo.pl

Zapraszamy – obejrzyj nagranie!

PRZEJDŹ DO WYBRANEJ CZĘŚCI NAGRANIA

00:00:00 - 00:03:06 Powitanie, plan spotkania

00:03:07 - 00:14:18 Do czego jest potrzebna NGO strona internetowa?

00:14:19 - 00:27:25 Jak tworzyć teksty i dobrać grafiki na stronę www?

00:27:26 - 00:35:28 Jaka jest rola wezwań do działania i mechanizmów do wpłat online?

00:35:29 - 00:44:43 Jak zaplanować przebudowę www?

00:44:44 - 00:52:40 Pytania o wplacam.ngo.pl - aplikację dla stowarzyszeń i fundacji do zbierania darowizn na ich stronach internetowych

00:52:41 - 01:04:57 Pytania i odpowiedzi

CZEGO DOWIESZ SIE Z NAGRANIA?

  • Do czego potrzebna jest NGO strona internetowa?
  • Jak tworzyć teksty i dobrać grafiki na stronę www?
  • Jaka jest rola wezwań do działania i mechanizmów do wpłat online
  • Jak zaplanować przebudowę www?

Ważne jest dobre zaplanowanie przebudowy www. Przede wszystkim przeznaczenie równolegle czasu na część merytoryczną (hasła, grafiki) i część techniczną. Część merytoryczna powinna być ściśle związana z potrzebami organizacji – do czego nawiązuję poniżej w punkcie 1. Do części technicznej nawiązuję w punkcie 2. Pamiętajmy, że nasza strona powinna zawierać regulamin darowizn i jeśli pozyskujemy dane osobowe politykę prywatności.

Treść webinarium jest uzupełniona o dwa artykuły dotyczące kluczowych decyzji, jakie musimy podjąć planując naszą komunikację fundraisingową.

1. Musimy się zastanowić, na co zbieramy środki i jak chcemy pokazać nasze koszty. W tej wstępnej fazie zachęcam do lektury artykułu pt. „Pomaganie długodystansowców. Naucz się mówić o kosztach Twojej organizacji”. 

W artykule są podane dwa przykłady, które mogą być inspiracją (choć oczywiście wszystko zależy od uwarunkowań Waszej ngo): www zaprojektowanej pod kątem kampanii edukacyjno-fundraisingowej i www, w którą zostały wbudowane komunikaty fundraisingowe.

2. W każdym z przypadków - czy potrzebujemy strony zbiórkowej czy wystarczy uzupełnić już istniejące komunikaty o naszej organizacji o treści fundraisingowe - będzie nam potrzebny mechanizm do wpłat. Kolejną decyzją do podjęcia będzie, czy chcemy skorzystać z gotowego rozwiązania (np. wpłacam.ngo.pl), czy też mamy w swym zespole informatyka i grafika, którzy go stworzą.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w tekście „Jak przebudować www organizacji, by skuteczniej komunikować się z darczyńcami?” (w punkcie 3 artykułu).

Temat stron internetowych jest szerszy. W wymienionych wyżej materiałach staraliśmy się zawrzeć wskazówki, jak zacząć. Fundraising pozagrantowy warto planować krok po kroku. Treści można (a w przypadku niektórych organizacji nawet trzeba) uzupełnić przekazami do darczyńców biznesowych i sponsorów. 

Zachęcamy do rozpoczęcia od zainstalowania mechanizmu do wpłat, jeśli jeszcze go nie macie. Natomiast, jeśli już macie mechanizm, to do testowania komunikacji. Tak, by znaleźć najlepsze rozwiązanie i być zrozumiałym dla potencjalnych darczyńców.

Powodzenia!

O EKSPERTCE

Webinarium prowadziła Maria „Maya” Olszewska – trenerka fundraisingu. Autorka wydanego przez ngo.pl e-booka „Narzędzia fundraisingu w Polsce” (2020). W praktyce doradczej w pierwszej kolejności wspiera polskie Społeczniczki i Społeczników w znalezieniu sposobu niezależnego finansowania organizacji pozarządowych. Współpracuje również z fundacjami i stowarzyszeniami z Europy Wschodniej i Zachodniej w językach angielskim i włoskim. Od 2013 r. prowadzi firmę doradczą MjjO. Wraz z Zespołem specjalistów projektuje komunikację fundraisingową, w tym pomaga w tworzeniu stron zbiórkowych. W komunikacji misji poszczególnych organizacji zawsze odnosi się do wartości istotnych dla ludzi, którzy je budują. Od 2019 r. prowadzi autorskie spotkania FB Live pt. Fundraisingowy ekspres kawowy, podczas których dzieli się doświadczeniem i wiedzą z dziedziny fundraisingu.

UWAGA! Było to szóste webinarium z cyklu „Wdrażaj fundraising w Twojej NGO”. W trakcie spotkań pytamy o różne modele tworzenia fundamentów niezależnego finansowania, ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania darowizn online. Co planujemy? Podczas 6 comiesięcznych spotkań (w pierwszym tygodniu marca - czerwca oraz września - października 2022 r.) opowiadamy, jak zbierają środki fundraiserzy i fundraiserki z organizacji o różnej skali i zasięgu działania. Rozmawiamy też m.in. o komunikatach fundraisingowych. 

Dowiedz się więcej

Korzystaj z nowego źródła pieniędzy dla Twojej organizacji. 

Buduj dobre relacje z darczyńcami

Zbieraj darowizny przez internet z Wpłacam 2.0 >


Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030